Jean Sibelius: Koko päivän on soitettu minun musiikkiani ja juotu minun maljojani. Voiko juoppo säveltäjä enemmän toivoa! Olen haltioissani ja päissäni kuin viikunametsän fauni, joka ei koskaan saa kyllikseen - ei, ja siksi tästä alkaa Sibeliuksen yö, johon te kaikki suurmiehet kutsuttiin ja joihin te myös tulitte loputtomaksi ilokseni! Nyt, jos vain sallitte ja haluatte mukaan tähän niin taivaalliseen tunnelmaani, leikkikäämme sukuni seuraleikkiä.

(Aplodeja. Pieruja. Röhönauruja. Kirkaisuja.)

Robert Alfred Renvall: Olen ensimmäisenä vuorossa. Minä olen bibliofiili, rakastan kirjoja. Tykkään runkata sivujen väliin.

(Aplodeja. Pieruja. Röhönauruja. Kirkaisuja.)

Elias Lönnrot: Sitten minä. Olen fenno-ugrofiili. Kun kuuntelen runonlaulantaa kalevalamitassa, tulen housuihini.

(Aplodeja. Pieruja. Röhönauruja. Kirkaisuja.)

Sakari Topelius: Minä olen pedofiili, tykkään panna lapsia. Minunlaisiani kutsutaan myös namusediksi ja pederasteiksi.

(Aplodeja. Pieruja. Röhönauruja. Kirkaisuja.)

J.V. Snellman: Minä olen sadisti, kidutan viattomia neitsyitä pimeässä kellarissa.

(Aplodeja. Pieruja. Röhönauruja. Kirkaisuja.)

V.A. Koskenniemi: Minä rakastan kaikkea ylvästä jaloa, ja murskaan kohta kivekseni ja hukutan itseni tuohon lampeen!

(Aplodeja. Pieruja. Röhönauruja. Kirkaisuja.)

Aleksis Kivi: Olen paloviinan rakastaja, joten minä ryppäisen nyt tästä viinaa.

(Aplodeja. Pieruja. Röhönauruja. Kirkaisuja.)

Eino Leino: Ma olen kansallisrunoilija ja ma tykkään kakata housuuni hihhii!

(Aplodeja. Pieruja. Röhönauruja. Kirkaisuja.)

K.A. Tavaststjerna: Olen sitä lajia romantikko, että kaadan yöastioita sellaisten niskaan, jotka luulevat kaikenlaista olevansa!

(Aplodeja. Pieruja. Röhönauruja. Kirkaisuja.)

Oskar Merikanto: Symposion! Lallati lali lai lalla lallati lai lalla, lati lai lai tram tram.

(Ihmettelevää puheensorinaa.)

Mannerheim: Evee te meme hopoo meemme kele bytty kee se roo laag faa marr taana!

(Aplodeja. Pieruja. Röhönauruja. Kirkaisuja.)

Sibelius: Soikoon oodi tälle illalle ikuisesti! Ja lopuksi Runeberg! Ai niin, ensiksi minä itse - olen musiikinrakastaja, runkkaan nuottivihkojeni väliin ja pianoa pimputtaessani istun seiväs taka-aukossa.

(Aplodeja. Pieruja. Röhönauruja. Kirkaisuja.)

Sibelius: Nyt Runeberg!

J.L. Runeberg: Minä olen Suomen kansallisrunoilija, ja rakastan niin pyhää henkeä, aatteen jalon paloa kuin tämän maan niin vaatimatonta mutta juuri siksi urheaa ja omalla laillaan ylivertaista kansaa!

(Aplodeja. Pieruja. Röhönauruja. Kirkaisuja.)