Aino Sibelius: Kaikilla meillä on rajoitteita, kaiken eniten minulla.

Snellman: Höpsis sinulla, sinullako!

Aino: Mutta katso minkä kokoinen sinulla on, 49-senttinen lepoasennuksessa!

Snellman: Nooh....

(Paikalle ryntää vaahtoava Runeberg, vaahdoten sekä suustaan että ilmeisesti muista ruumiinaukoistaan ja piiskaten hevoksiaan vimmatusti)

Runeberg: Sibelius! Missä olet! Olet unohtanut suurmiehen runousopin.

(Pentti Saarikoski tulee alasti ylös järvestä)

Snellman: Mitä helvettiä!

Saarikoski: Tahdon paljastaa teille Suomen runousopin.

Snellman: Taidat olla paljastanut meille paljon enemmänkin kuin haluimme tietää, senkin pervo!

Saarikoski: En minä ole perverssi.

Runeberg: HÅ HÅ HÅÅ!

Saarikoski: Katsokaa, mitä vittua vielä tulee.

Jean Sibelius: Minä vielä tapan tuon Ainon. Ja nyt laulan!

Aino Sibelius: Voi vittu, mitä tuo Janne taas tekeekään!

Elias Lönnrot: Juokse metsään, Aino. Me koetamme tehdä mitä pystymme.

Jean: AARGH! AAAARRRRGH! RAAAHHHH!

Snellman: Hetkinen, voin pitää hätä tässä hirvittävän penikseni 20-metrisessä kärsässä.

Lönnröt: Sinä se osaat, Snellman!

Runeberg: Ja sitten minä resitoin hänelle:

Snellman: Mitä vittua?

Runeberg: Du snöa, du fjälla fält våra land!

(Paikalle hyppää ikkunasta Topelius)

Topelius: Minulla on parempi.

Snellman: No parempi ainakin olisi.

Topelius: Ljud högt, du våra skogar....

Runeberg: Jumalauta, te olette kaikki kännissä. 

Topelius: Pakko myöntää.

Snellman: Koko kööri samassa kunnossa kuin kaikki aina.

Lönnrot: Paitsi minä!

Snellman: (mulkaisee) Sinä nyt vasta kaatokännissä oletkin. Katso mitä minä osaan!

Aino: Älä tee sitä taas!

Snellman: Hiljaa, nainen! (riisuu vaatteensa)

Runeberg: HÅ HÅ HÅÅ! Hyvä, Juho Vilhelm!

(Snellman pomppii sukuelimensä varassa kuin hyppykepillä)

Aino: En tajua kuinka tuo on mahdollista! (peittää kasvonsa käsillään)

Runeberg: (vetää jormansa kohti Ainoa) osaan sitä minäkin.

Jean Sibelius: Jumalaut' vie kyrpäsi pois minun Ainosta!

Aino: En halua edes nähdä saati tuntea moista kauheutta!

Minna Canth: Hå hå håå, mulle sopii kaikki!