(Claes Andersson säntäilee valkotakki yllään edestakaisin Puukkobulevardilla, jolle on keskittynyt järjestäytymätön lössi irtolaisia ja puliukkoja yhteiskunnan laitapuolelta. Hän yrittää auttaa heitä.)

Claes Andersson: Tämä maailma on kohdellut teitä kaltoin, mutta muistakaa, että ihmisiä tekin olette! (nykäisee tuon tuosta pultsaria hihasta tai taputtaa spurgua olalle.)

Pultsari: Onko sulla tohtori viinaa!

Clasu: Otahan tuosta! (antaa Pulsulle pirtuputelin taskustaan) Näitä riittää kaikille! Jos kerran pankinjohtaja juo, miksei kadunmieskin!

Pultsari: Tattis!

Claes Andersson: Jotenkin nämä ihmiset on nostettava katuojasta. Jospa... hmmm. Taisin saada snilleblixtin. Kuulkaapa herra puliherra, ottakaapa kunnon ryyppy siitä putelista ja toista perässäni: Vårt land, vårt land!

Pultsari: Vört lönd, vört lönd! (örisee)

Clasu: Hyvä hyvä oikein hyvä siinä meillä on Runeberg... ja te spurgu siinä otas oikein tukeva ryyppy ja koeta olla J.V. Snellman.

Spurgu: Schnellllman!

Clasu; Hyvä jättebra, oikein saksalaisella korostuksella vetäisit! Ja nyt, jos vain taika toimii...

PIM! PÄÄSIÄISTAIKAA

Runeberg: Onpas minulla hienot vaatteet ja oikein kunnon lesti elämänvettäkin jostain kahmittuna! Mitähän minä täällä teen? Samantekevää, olenhan suurmiehistä uljain!

Snellman: Ole vain, mutta minä olen viisain ja vanhurskain.

Clasu: Tämähän sujuu kuin rasvattu.

Runeberg: HÅ HÅ HÅÅ! Kuin rasvattu homon perse! Siihen luiskahtaa pääsiäismuna sukkelaan!

Snellman: Siinähän sinä olet asiantuntija siinä missä kaikessa lihallisessa rappiossa. Ensimmäinen ja ansioitunein!

(Erikoisen resuinen ja ruokoton spuge lähestyy Claes Anderssonia.)

Spuge: Herr tohtor, endäsch migä minä woischin olla?

Claes Andersson: Ööh... te voisitte olla vaikkapa tuota Panu Rajala.

Spuge: Hwiddu jotai rajaa! Hyi sääätana..

PIM!

Panu Rajala: No hitto, enhän minä muuttunut miksikään. Paitsi, että olen pukeutunut pääsiäispupuksi ilman housuja.

Claes Andersson: No, sellaista se joskus on!

HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ!