Pekka Herlin: Minä olen se Koneen ruhtinas!

Antti Herlin: Minä olen Koneen perijä ja kasvatan Hereford-karjaa.

Ilkka Herlin: Minä olen se Cargotec-mies ja 2. rikkain Antin jälkeen. Ympäristö jepa bisnes.

Niklas Herlin: Minä olen Bönthö-Herlin, kapinallinen ja juoppo.

Ilona Herlin: Minulla on loistava akateeminen ura.

Kustaa Vilkuna: Minä olen harmaa eminenssi.

Panu Rajala: Minä olen hovinarri ja hännystelijä.

Ilkka Herlin: No, mitäs nyt tehdään?

Niklas Herlin: Pannaan kaikki sileeks!

Antti Herlin: Pidetään kokous.

(Herlinit, hoviniekat ja J.V. Snellman ovat siirtyneet tampuurista kokoussaliin. J.V. Snellman seisoo podiumin äärellä pitämässä alkupuhetta.)

J.V. Snellman: Arvoisat paskanaamat, te luulette hallitsevanne Suomen talouselämää. Mutta ei teistä ole mihinkään. Ainoastaan me suurmiehet ohjaamme kansakuntamme kohtaloita, itse Jumalan meille asettamassa vastuussa, viisaudessa ja vanhurskaudessa. Kohottakaamme malja suurruhtinaskunnalle!

Pekka Herlin: Mitä paskaa tämä nyt on!

Niklas Herlin: Tää on hyvä malja, tän mä juon!

Ilkka Herlin: Sinä nyt juot kaiken mikä eteen laitetaan.

Antti Herlin: Ei tämä nyt oikein hyvältä kuulosta tulevaisuutta ajatellen.

Panu Rajala: Mikä yllättävä käänne!

Kustaa Vilkuna: Tässä ei ole mitään yllättävää.